2014-2018 Coalitieakkoord

Lees hier het coalitieakkoord-2014-2018

Op 9 mei 2014 presenteerden Democraten 66, Partij van de Arbeid, GroenLinks en VVD het coalitieakkoord “Voor de verandering”. Fractievoorzitter Jetze Luhoff: “De afgelopen weken hebben we in een goede sfeer onderhandeld. Het resultaat mag er zijn: een veranderagenda met investeringen in onderwijs, werk en duurzaamheid. Een agenda gericht op het herstellen en versterken van de relatie tussen stad en stadhuis. Tegelijkertijd zorgen we ervoor dat Groningen een sociale stad blijft waar niemand tussen wal en schip valt. En: we houden de financiën op orde.”

Hervormingsagenda
Luhoff is zeer te spreken over het resultaat: “Samen met de PvdA, GroenLinks en de VVD hebben wij een duidelijke gezamenlijke hervormingsagenda neergezet. Dat was een van de belangrijkste voorwaarden van D66 en daar ben ik trots op.” Volgens Luhoff is het akkoord herkenbaar D66:”We zorgen voor een stevige onderwijsagenda, duurzaamheid zit in de haarvaten van het akkoord en er komt meer ruimte voor stadjers en ondernemers door het aantal regels terug te dringen. We brengen de financiën op orde en gaan vol ambitie aan de slag met het vormgeven van de nieuwe taken op het gebied van zorg en participatie. Ook zorgen we ervoor dat er op termijn financiële ruimte komt voor cultuur. Zo zorgen we voor meer werk, minder regels en beter onderwijs in een bruisende stad.”

Laatst gewijzigd op 7 december 2018