Jetze Luhoff

Groningen

Jetze is sinds 2010 fractievoorzitter en zit al sinds 2006 in de Raad. Met zijn ervaringen uit deze tijd zorgt hij voor de nodige continuïteit in de D66-fractie. Jetze houdt zich binnen de Raad onder meer bezig met het thema Financiën. Voor zijn studie personeel en arbeid kwam Jetze in 1999 naar Groningen waar hij sindsdien is blijven wonen. Jetze woont momenteel in de wijk Hoornsemeer met zijn twee dochters.

‘Er zijn de afgelopen jaren al veel stappen vooruit gezet. Niet alleen heeft D66 bewezen een constructieve meedenker te zijn, we zijn inmiddels ook een niet weg te denken krachtige bestuurspartner geworden. Maar we kunnen er niet om heen dat er veel op ons als gemeente af komt. Zo is het noodzakelijk om stevig aan de slag te gaan met de oplopen werkloosheid. Tegelijk zien we in onze stad prachtige voorbeelden van bedrijven die zorgen voor innovatie. Om die kansen optimaal te benutten zijn onderwijs en werk voor D66 absolute topprioriteiten. Alleen daarmee kunnen we een structurele oplossing bieden voor de stad en werken aan de toekomst van Groningen.’

Woont in Groningen (Hoornsemeer)
Geboren op 10 januari 1980
Portefeuilles: Financiën, Algemeen Bestuurlijke Zaken, Externe Betrekkingen, Regionale Samenwerking, Documentaire Informatievoorziening, Gemeentearchief, Verkeer en Vervoer.
Wijkcontactpersoon voor: Corpus den Hoorn, Hoornsewijken, Piccardthof

Meer van Jetze Luhoff
Onderwijs en werk zijn topprioriteiten, alleen daarmee kunnen we échte oplossingen bieden
- Jetze Luhoff