Ido Venhuizen

Steunfractielid

Samen met mijn vriendin woon ik in een klein huisje aan het Noorderplantsoen in de Hortusbuurt. We hebben net een moeilijke zoektocht naar een grotere woning achter de rug en we gaan verhuizen naar de Oosterpark.

Ik geef les als docent geschiedenis op het Alfa-college aan de havo en aan een groep voormalige vluchtelingen. Daarnaast werk ik als fractieassistent voor D66 in de gemeenteraad. Daar zijn we bezig met zaken die mij aan het hart gaan. We maken de stad steeds mooier, met meer groen, meer sportplekken en duurzamere huizen. Ook investeren we in steeds beter onderwijs, van de voorschoolse opvang tot aan de universiteit.

Ik vind Groningen een fijne plek om te wonen en zie graag dat alle mensen in de stad die mening delen. Daarvoor moeten we samen aan de slag!

Portefeuilles:

• Verkeer en vervoer
  • Openbare orde en integraal veiligheidsbeleid
  • Digitale informatie voorziening en gemeentelijk archief & ICT

Wijkcontactpersoon voor: Badstratenbuurt, Coendersborg, Corpus den Hoorn, Grunobuurt, Helpermaar, Helpman, Herewegbuurt, Hoornse Meer, Hoornse Park, Laanhuizen, Rivierenbuurt, Oosterpoortbuurt, De Linie, Europapark, Piccardthof, De Wijert, Zeeheldenbuurt, Klein Martijn, De Meeuwen, Villabuurt, Kop van Oost