Zelfselectiescan

ZELFSELECTIESCAN VOOR POTENTIËLE RAADSLEDEN, WETHOUDERS EN STATENLEDEN

Bij het samenstellen van kandidatenlijsten staat bij D66 kwaliteit voorop. We vinden het belangrijk dat een rol van politiek vertegenwoordiger of bestuurder goed past bij de kwaliteiten en ambities van onze leden. Als enige politieke partij in Nederland bieden we onze talenten daarom de mogelijkheid om deel te nemen aan een zelfselectiescan, gebaseerd op onze competentieprofielen.

D66 biedt leden die interesse in de functie van raadslid, wethouder of Statenlid hebben ondersteuning bij hun keuze om zich wel of niet te kandideren. Samen met psychologisch adviesbureau LTP ontwikkelden we professionele, op de politieke context gebaseerde scans. De scans bestaan uit een aantal testen en vragen over competenties, persoonlijke eigenschappen en werkstijlen.

Na het doorlopen van de scan ontvangt de deelnemer een uitgebreide rapportage met de testresultaten en een score op thema’s die belangrijk zijn voor het goed functioneren in de politiek. Daarnaast staan er persoonlijke ontwikkeltips in het rapport. Hiermee hebben leden de mogelijkheid om te overwegen in hoeverre hun persoonlijkheid en drijfveren passen bij het profiel van politiek vertegenwoordiger of bestuurder van D66.

Deelname aan de scan duurt anderhalf tot twee uur en kost 50 euro per persoon. Leden kunnen zich aanmelden via MijnD66.nl. Neem voor meer informatie contact op met uw afdeling of met opleidingen@D66.nl.