Platform Sport en Bewegen

Voorzitter: Waldemar Wessels

Secretaris: Sander Claassen

Contactsport@d66groningen.nl

Het platform sport en bewegen heeft zich als doel gesteld om een sociaal-liberale visie te ontwikkelen op de maatschappelijke functie en waarde van sport en bewegen en deze actief uit te dragen en te verspreiden. De leden zijn allen actief betrokken bij de sportwereld en hebben tevens een constructief-kritische grondhouding ten opzichte van de huidige sportwereld. De kracht van sport is potentieel enorm groot, maar sport heeft naast mooie, soms ook mindere mooie kanten. We vinden het daarom van belang dat D66 een visie en uitgesproken standpunten heeft over sport & bewegen.

Het platform S&B heeft de vijf richtingaanwijzers van D66 vertaalt naar een algemene visie op sport en bewegen (uitgewerkt in een canvas en een position paper) en deelt deze op verschillende manieren. We gaan regelmatig met geïnteresseerden en experts op het gebied van sport, bewegen, gezondheid en politiek in gesprek aan de hand van deze visie. Daartoe organiseren we met enige regelmaat debatten, lezingen en thema-avonden.

Wil je mee doen? Kom in beweging en laat het ons weten!