maandag 7 juni 2021

D66 draagt Berndt Benjamins voor als wethouder

D66 draagt Berndt Benjamins voor als opvolger van vertrekkend wethouder Paul de Rook. Het is de bedoeling dat hij de portefeuille met onder meer financiën, economische zaken, cultuur en democratie overneemt.

D66-fractievoorzitter Tom Rustebiel: ‘We zochten een kandidaat die in de korte periode tot aan de verkiezingen meteen in staat zou zijn de functie van wethouder over te nemen. Benjamins is vanaf 2010 actief in diverse politieke rollen, zoals raadslid, fractievoorzitter en nu als vicevoorzitter van de raad. Daarnaast heeft hij in de horeca en het bedrijfsleven ervaring opgebouwd. Wij zijn blij dat Berndt zich hiervoor vrij kan en wil maken en hebben alle vertrouwen in de samenwerking.’

Benjamins: “bijzonder verheugd en vereerd ben ik met deze voordracht van mijn fractie. Ik vind het een prachtige uitdaging om wethouder te mogen worden van deze gemeente en in het bijzonder om Paul op te volgen.” Berndt Benjamins werkt momenteel als lid van het managementteam en locatieleider bij jeugdhulpinstelling IN2-PSY. D66 wil Benjamins voordragen tijdens de raadsvergadering van 7 juli.