woensdag 24 maart 2021

Vandaag in #raad050: Kansen in Kaart

Vandaag op de agenda in de #raad050: Kansen in kaart.
In 2015 heeft D66 het initiatief genomen voor dit project, de resultaten liggen nu voor in de gemeenteraad. Bijna 7000 mensen in de gemeente Groningen die een bijstandsuitkering ontvangen waren niet in beeld bij de gemeente.

Uitgangspunt van het project is vrijwilligheid, de gemeente wilde deze mensen activeren en ondersteunen bij hun persoonlijke ontwikkeling. En dat is gelukt.

Het kwaliteitsonderzoek laat zien dat met de gespreksmethode van K.I.K. mensen de gesprekken als positief ervaren. Ze voelen zich gezien en krijgen meer vertrouwen in de gemeente. Hierbij werkt de gemeente samen met WIJ, om het contact warm te houden. Nu de alle gesprekken gevoerd zijnĀ  wordt er door de gemeente meer vanuit een coachende rol gewerkt.

Mensen worden aangesproken op hun intrinsieke motivatie om te werken aan hun persoonlijke ontwikkeling. Door deze manier van werken wordt verder gebouwd aan het vertrouwen over en weer.