donderdag 18 maart 2021

TK2021: Fantastisch resultaat voor D66 in Groningen

D66 trots op Groningse verkiezingszege

Net als bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen is D66 de grootste partij van de gemeente Groningen geworden. Ongeveer 23% van de Groningers stemde op D66. Raadslid Wieke Paulusma mag dankzij de geprognosticeerde zetels plaats nemen in de Tweede Kamer.

Vele Groningse vrijwilligers hebben zich het vuur uit de sloffen gelopen om de partij zo zichtbaar mogelijk te maken. Paulusma: ‘Deze winst is dan ook een gezamenlijke prestatie. Ik ga mijn best doen om Groningen zo goed mogelijk te vertegenwoordigen in Den Haag. Ik wil alle kiezers bedanken voor hun stem en de vrijwilligers voor hun grote inzet!’

Het gaat goed met D66 Groningen. Landelijk is er een ledenrecord en ook lokaal is dat record in zicht. De focus verschuift nu naar de gemeenteraadsverkiezingen. Met de energie die in de afdeling zit en de heldere, progressieve opdracht van de kiezer wil de partij in Groningen weer de grootste worden.

Fractievoorzitter Tom Rustebiel: ‘Maar tot die tijd is er nog veel werk aan de winkel en wil onze fractie met name Volt en VVD feliciteren met hun mooie score in Groningen.