woensdag 3 maart 2021

D66 in gesprek over de energietransitie – online

Een kerncentrale in Groningen. Dat was de bom die Rutte zondagavond liet vallen. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Op dinsdag 9 maart om 20:00 organiseert D66 Groningen een online event. Tijdens deze speciale sessie over energietransitie zal D66 Kamerlid Matthijs Sienot uitleggen waarom een kerncentrale in Groningen niet werkt. Daarna gaat hij in op waar dan wél op ingezet moet worden, en waarom.

Tijdens de sessie wordt ingegaan op Rutte’s uitspraken, maar de avond focust zich op het bredere onderwerp van energietransitie. D66 vat de rol van Groningen in haar verkiezingsprogramma samen als “Groningen was, is en blijft de energieregio van West-Europa”. Het bredere doel van de avond is om te kijken op welke manieren dit kan, en hoe wij daarbij de andere provincies kunnen betrekken.

Samen met Statenlid Jurgen Elshof en Raadslid Jim Lo A Njoe gaan we in gesprek over hoe we zorgen dat Groningen dé energieregio van West-Europa blijft.

Aanmelden is noodzakelijk en kan via dit formulier: https://forms.gle/YuhkmkPXrNsjMPQk6

Wanneer: Dinsdag 9 maart om 20:00

Waar: via Zoom