donderdag 18 februari 2021

D66 in gesprek: studeren tijdens én na de crisis (online)

D66 heeft onderwijs hoog op de agenda staan. Momenteel gaan we door een loodzware crisis, en de impact in het onderwijs is enorm. Jongeren en studenten hebben het erg zwaar in deze crisistijd. Er zijn grote investeringen in het onderwijs aangekondigd en D66 wil na de verkiezingen een nog groter bedrag vrijmaken voor het onderwijs.

Wat voor effect heeft de coronacrisis op studeren, hoe gaan studenten om met eenzaamheid en studievertraging? Welke kansen bieden de nieuwe onderwijsinvesteringen en hoe gaan die verdeeld worden?

D66 gaat woensdag 24 februari om 20:30 in gesprek met studenten en studentenorganisaties uit Groningen, Kamerlid Paul van Meenen, senator en oud bestuursvoorzitter van de Hanzehogeschool Henk Pijlman en gemeenteraadslid Jim Lo-A-Njoe. Ook kandidaat Kamerlid Wieke Paulusma uit Groningen schuift aan, voor een interessante mix van lokale, regionale en nationale onderwijsprofessionals.

Wil je zelf ook een vraag stellen of input geven? Dit kan via het aanmeldformulier. Heb je een quote, een vraag of misschien een leuke video waarin je je vraag stelt, voeg het toe bij het aanmelden.

Lijkt het je interessant om mee te doen of het gesprek te volgen? Meld je aan via het formulier en geef aan op Facebook dat je gaat. Deel dit evenement ook met je vrienden of studiegenoten en sluit je aan op de avond van het gesprek. https://forms.gle/jmRm2BqLXFKS4LGR8