woensdag 11 november 2020

Wieke Paulusma op kandidatenlijst Tweede Kamer

Vandaag werd bekend gemaakt dat D66 raadslid in Groningen Wieke Paulusma op de kandidatenlijst staat voor de Tweede Kamer voor haar partij. Wieke is de enige Noorderling in de top 20 van deze lijst.

Tom Rustebiel fractie voorzitter; ‘Ik gun het Wieke en de Kamer dat ze deze stap maakt. We zijn daar ook wel een beetje trots op. En als dit loopt zoals het moet lopen, krijgen wij via Wieke straks een hele directe lijn naar de landelijke politiek. Dat is goed voor ons, maar ook goed voor Groningen. Wieke weet mensen aan de politiek te verbinden, die er normaal gesproken niet zo dicht bovenop zitten. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit haar vanuit Den Haag ook lukt. We gaan er een mooie campagne van maken!’

Wieke is nu zes jaar raadslid in Groningen. Ze heeft zich onder andere ingezet voor de zorg en democratische vernieuwing. ‘Ik ben heel blij met deze plek op de lijst, het is een prachtige kans om ook in Den Haag verschil te kunnen maken voor mensen!’

Leden van D66 mogen nog stemmen over de lijstvolgorde. Begin december is de lijst definitief.