dinsdag 14 februari 2017

Valentijnstaart voor IMC Weekendschool

Traditiegetrouw trakteert D66 Groningen elk jaar tijdens Valentijnsdag een persoon of organisatie die op een positieve wijze bijdraagt aan de samenleving op een lekker stukje taart. Dit jaar valt die eer de IMC Weekendschool ten deel. Afgelopen zondag kregen de kinderen, vrijwilligers, medewerkers en ouders van dit bijzondere initiatief een tompouce. De IMC Weekendschool in Groningen bestaat in 2017 10 jaar, reden genoeg voor D66 om de school in het zonnetje te zetten.

De IMC Weekendschool laat nieuwsgierige jongeren uit zogenaamde achterstandswijken kennismaken met enthousiaste professionals en hun uiteenlopende vakgebieden. De leerlingen bezoeken op zondag bijzondere plekken, zoals het ziekenhuis of het stadhuis, om daar in de huid te kruipen van de echte professionals, die als vrijwilliger aanwezig zijn om de leerlingen een blik in hun professionele wereld te gunnen.

‘Het is een bijzonder effectieve onderwijsmethode,’ zegt D66-raadslid Arend Jan Wonink, ’De leerlingen van de IMC Weekendschool leren niet alleen inzien dat de kans om te worden wie ze willen zijn binnen bereik ligt, ze worden blijvend gevolgd en gecoacht. En met resultaat; leerlingen zijn zelfverzekerder en meer bewust van hun mogelijkheden, zo blijkt uit onderzoek’.

Afgelopen zondag stond een bezoek aan de rechtbank op het programma. Namens D66 Groningen waren de raadsleden Fleur Woudstra, Wieke Paulusma en Arend Jan Wonink in de rechtbank aan het Guyotplein aanwezig om de traktatie uit te delen. Na de tompouce verkleedden de kinderen zich als rechter, advocaat of politieagent en konden ze zo echt proeven van een mogelijke toekomst.