woensdag 11 februari 2009

Denk ook mee op stadzoektburgemeester.nl

Het zal u niet ontgaan zijn: in 2009 krijgt de stad een nieuwe burgemeester. Voordat de sollicitatieprocedure echt begint, krijgen inwoners van de stad de gelegenheid om mee te denken over onze toekomstige burgemeester. Aan de hand van alle meningen en suggesties van de Groningers zal de gemeenteraad een profielschets vaststellen, waarin omschreven wordt aan welke eisen de nieuwe burgemeester moet voldoen.

Inmiddels is de campagne ‘Stad zoekt burgemeester’ in volle gang. De fractievoorzitters van de verschillende partijen hebben Stadjers geïnterviewd en afgelopen zaterdag was er een actiedag op verschillende locaties in de stad. De website stadzoektburgemeester.nl is in het leven geroepen, waarop ook u kunt aangeven welke eigenschappen belangrijk zijn voor onze toekomstige burgemeester. Daar vindt u ook de filmpjes van de interviews die fractievoorzitter Elco van der Wilt hield met verschillende Stadjers. Denk dus mee en breng uw advies uit aan de gemeenteraad!